lördag 10 april 2010

Regn, reggea och kontroll av grönska...

Det regnar ute. Så jag sysselsätter mig med att ta hand om det som ryms i alla krukor inomhus till ljudet av gungig reggae. Alla söderfönster är nu fullproppade av krukor som i väntan på frostfria nätter får hålla sig på den varma sidan av glaset.


Mina melonfrön "Yellow Cutie" har tagit sig riktigt bra! I krukan med gladioler planterade jag även fjolårets dahliaknölar, men de har inte synts till än.



Min stora övervintrade pelargon har varit bångstyrig hela vintern, har inte riktigt velat vila. Jag har fått knipsa av blommor med jämna mellanrum, men nu står den i söderläge och får blomma bäst den vill. Härligt!
Köpte två sticklingar av pelargonen "Mary" för ett tag sedan. De har växt till sig så pass att jag tyckte det var legalt att låta några blommor sitta kvar.



Ett äkta vårtecken har fått flytta in. Är inte vitsippor ett tecken på bättre tider så säg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar