fredag 3 september 2010

Vi har blivit med familjeträd!

Vi har pratat länge om att skaffa ett familjeträd men inte kommit fram till en bra plats. Nu har vi fått ett sött litet äppelträd av finaste kvalité av min moster och kusin. Och nu ha vi faktiskt kommit fram till den, enligt oss, perfekta platsen!
Jag är fascinerad av det faktum att det faktiskt fungerar att ympa in tre andra sorter på en grundstam.

På farstukvisten blommar Minikaskadpelargoner för fullt.

En av mina Hagley Hybrid blommar nu. De har avlöst varandra hela sommaren.

Dahlian blommar fint nu. Men jag tycker den blommar sent, trots att jag satte den tidigt inne i våras. När den är som finast kommer ju frosten! Tips för tidigare blomning mottages gärna.

Endast ett av alla mina Riddarsporrefrön jag sådde i våras tog sig. Det resulterade i denna vackra Green Twist. I bakgrunden står en Daggsalvia.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar